26 Temmuz 2009 Pazar

Varto'da eğitim öğretim dosyası



İlçede eğitim hizmetleri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü organizatörlüğünde; 1 adet Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü, 3 adet Ortaöğretim Okulu (Varto Lisesi / Endüstri Meslek Lisesi / Imam Hatip Lisesi, 2 adet Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, 77 adet İlköğretim Okulu ile yürütülmektedir…ki bu Okullarda 226’sı sınıf öğretmeni ve 90’ı branş öğretmeni olmak üzere toplam 316 öğretmen ile eğitim – öğretim hizmetleri yürütülmektedir.



• İlçede Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü bünyesinde 8 adet makine nakışı, 7 adet giyim, 6 adet halı dokuma, 1 adet trikotaj, 2 adet halk oyunları, 8 adet ÖSS ve 29 adet DPY ve Anadolu Fen Liseleri kursu olmak üzere toplam 61 adet kurs mevcuttur…ki bu kurslara toplam 1539 öğrenci kayıtlıdır.



Muş Adliyesi'nin verilerine göre ilçede eğitim – öğretim oranı yüzde 93 olmakla birlikte, İlköğretim Okulu bitirenlerin nüfusa oranı yüzde 45, Lise Mezunların nüfusa oranı yüzde 33, Yüksek Okulu Mezunların ise yüzde 15’dir.



• Devlet Planlanma Teşkilatı Müsteşarlığı'nın 2003 yılında yaptığı araştırmalar sonucu ise (Varto ilçesini de kapsayan) Muş ili ile ilgili "eğitim göstergeleri" ülke genelinde son sıralarda yer alıyor:



a) Genel Okur - Yazar oranı yüzde 69.44 ile 81 il içinde 76. sıra
b) Kadın Okur - Yazar oranı yüzde 53.69 ile 81 il içinde 75. sıra
c) Üniversite Mezunları oranı yüzde 3.65 ile 81 il içinde 81. sıra


Burdan şu sonuçları çıkarmak mümkün;


ÖZETLERSEK:


Vartolular Başarıya ve başarmaya meyilli durumdalar ancak imkansızlıklar ve yöresel geri bıraktırılmışlık, eğitim ve eğitici kadrolardaki yetersizlikler, özellikle ilçe merkezi veya varto sınırlarında yaşayan herkes için çok önemli negatif belirleyenlerden birisi olmaya devam ediyor.Toplam yerleşik ve göç eden nüfusu ile birlikte bir bütün olarak ele alındığında Varto'luların eğitim grafikleri ve yakaladıkları başarı tablosu gurur verici düzeydeyken, bu başarının ilçe ve köylere inildiğinde bir anda bıçak gibi kesilmesi barındırdığı dersler bakımından dikkate alınmayı hak eder durumdadır.


Vartositesi.com olarak Vartoluların eğer gerekli şartlar ve diğer koşullar yaratılabilirse gerçekten başarılı olabildiklerini çok iyi biliyoruz.Vartolular aptal değildir, Varto Lisesi, Endüstri Meslek veya İmam hatipten mezun olan vartoluların Üniversiteye girme oranlarının düşük olması onların ülkenin herhangi bir yerinde yaşayan diğer insanlardan daha az zeki oldukları anlamına gelmiyor, aksine vartolular reva görülen eğitim kalitesinin son yıllarda hızla düştüğünü kanıtladığının bilincinde olarak, bu sayfaları takip eden tüm duyarlı kesimleri omuz omuza bu sorunlara karşı tavır almaya, eğitimde yeniden eski başarılı tabloyu yakalamaya davet ediyoruz.


Analiz:Veli Beyazgül -- www.vartositesi.com


VARTONUN ÇIĞLIĞI



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fox Menu


Okumak istediğiniz konuların başlığından geniş bilgilere ulaşabilirsiniz


Vartositesi-ANASAYFA ya Dönün <<